Stłuczka – co dalej ?

  1. Co zrobić tuż po wypadku?
    Zadbać o zabezpieczenie miejsca kolizji, a w przypadku gdy są osoby ranne obowiązkowo udzielić im niezbędnej pomocy i wezwać zespół ratownictwa medycznego.
  2. Stłuczka – kiedy warto wezwać policję?
    W przypadku gdy nie jesteśmy pewni z czyjej winy został spowodowany wypadek, lub nie jesteśmy pewni czy sprawca kolizji nie zmieni zdania co do swojej winy, należy wezwać policję. Wówczas jedna ze stron, zostanie ukarana mandatem, co w przypadku likwidacji szkody z OC sprawcy, znacznie skróci jej czas i uprości cały proces.
  3. Co powinno zawierać oświadczenie sprawcy?
    W przypadku kiedy wina jest bezsporna, należy spisać oświadczenie sprawcy zawierające dokładny opis zdarzenia oraz wszelkie niezbędne informacje: dane kierowców uczestniczących w kolizji (dane z dowodów osobistych), dane pojazdów (modele, marki, numery rejestracyjne), dane polisy ubezpieczeniowej sprawcy (numer polisy, zakład ubezpieczeń w którym była zawarta), podpisy.
  4. Świadkowie Kolizji.
    Jeżeli byli świadkowie zdarzenia warto dopisać ich dane osobowe do oświadczenia sprawcy.
  5. Kiedy przysługuje samochód zastępczy?
    Zawsze w przypadku szkody z OC sprawcy. Każdy poszkodowany kierowca ma prawo skorzystać z samochodu zastępczego, lub holownika na koszt zakładu ubezpieczeń sprawcy.
  6. Zgłaszanie szkód z OC. Jak i gdzie zgłosić szkodę z OC?
    Szkodę należy zgłosić osobiście, mailem, lub najszybciej telefonicznie w centrum alarmowym towarzystwa w którym sprawca kolizji zawarł polisę OC, tam pracownicy centrum nadadzą numer szkody oraz przekażą dokładne instrukcje jak dalej naprawić uszkodzony pojazd
  7. Ile czasu ma towarzystwo na naprawę szkody z OC?
    Warto pamiętać że towarzystwa ubezpieczeniowe mają ustawowo maksymalnie 30 dni na naprawienie pojazdu, przy założeniu montażu nowych oryginalnych części.
    2017-02-07