Ceny OC po I kwartale 2019. Czy to koniec obniżek?

Mimo wielu czynników, które mogłyby wpłynąć na ceny OC, polisy nie tylko nie drożeją, ale można je kupić coraz taniej. O ile spadła średnia w I kwartale i czy naprawdę przeciętny Kowalski jest w stanie ciągle kupić OC poniżej 500 zł?

Na początku roku średnia cena OC oscylowała w okolicy 1028 zł – w większości ośrodków miejskich kierowcy płacili jednak mniej niż 1000 zł. Podsumowując dane zebrane na podstawie ponad 120 tys. kalkulacji wykonanych przez klientów mfind na przestrzeni ostatnich 3 miesięcy, można powiedzieć, że cena którą aktualnie płacą kierowcy jest już bliższa 900 zł – a średnia wynosi 906 zł. 

Zmiana jest więc spora – ponad 100 zł i kilkanaście procent. W wielu ośrodkach miejskich cena właściwie stoi w miejscu, ale w innych zmiana ceny będzie dla kierowcy zauważalna. 

OC po I kwartale – gdzie jest najdrożej gdzie najtaniej? 

Najdrożej zapłacimy w największych miastach – w Gdańsku, Warszawie i Wrocławiu i tu różnice między najtańszymi ośrodkami miejskimi będzie duża – wyniesie nawet 300 zł. Tani jest Rzeszów, Opole, Katowice, Gorzów Wielkopolski. 

Z danych GUS wynika, że przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw wynosiło w lutym ponad 4949 zł. Polacy zarabiają więc o przeciętnie 300 zł więcej, niż rok temu. W okresie ostatniego roku wzrosła również inflacja, obserwujemy także duże różnice cen paliw. W tym świetle obniżki cen polis OC są dla kierowców naprawdę dobrą wiadomością. 

OC za mniej niż 500 zł? Bardzo realne! 

Ze średnią ceną OC jest tak jak ze średnią pensją – wiele osób twierdzi, że kwota, która pada w statystykach jest znacznie zawyżona. Warto zauważyć, że do średniej wliczają się najtańsze oferty, ale także te znacznie droższe. Różnice w cenie OC mogą często wynoszą nawet 200%.
Najdrożej płacą młodzi kierowcy oraz Ci, którzy w ostatnich latach byli sprawą szkody lub szkód. Ich stawki znacznie zawyżają średnią. 

A co z najtańszymi polisami? Te ciągle kosztują znacznie poniżej 500 zł, a w ostatnich miesiącach zaobserwowaliśmy w kalkulacjach stawki nie spotykane od lat! OC można było kupić nawet poniżej 300 zł. Co ciekawe, tak przekrój kierowców jak i aut, dla których zaproponowano tak korzystne stawki był bardzo szeroki. Na liście można znaleźć oferty dla Passata, Hyundai, Toyoty Yaris, czy Skody Rapid.

Co dalej z OC w 2019r?  

“Sytuacja ubezpieczycieli po latach strat jest dobra, ale kwoty wypłacanych odszkodowań również nie należą do najniższych – mówi Bartosz Salwiński z mfind. Dalszych znaczących obniżek nie możemy się spodziewać, ale warto pamiętać o tym, że OC, które kupujemy w tym roku, nie powinno być droższe niż w ubiegłym. Na przepłacanie szczególnie narażeni będą ci kierowcy, którzy nie mają nawyku porównywania cen i korzystają ze standardowych, automatycznych odnowień. Tajemnicą poliszynela jest fakt, że to nowym klientom towarzystwa najchętniej obniżają ceny, a co do „starych” – liczą na ich lojalność i wygodę pozostania przy sprawdzonym i znanym ubezpieczycielu. Pamiętajmy, że OC ma wszędzie taki sam zakres, przepłacanie za tą polisę, nie ma więc kompletnie sensu.

2019-04-17

źródło: https://www.motofakty.pl/artykul/ceny-oc-po-i-kwartale-2019-czy-to-koniec-obnizek.html

https://www.motofakty.pl/artykul/ceny-oc-po-i-kwartale-2019-czy-to-koniec-obnizek.html